söndag, januari 11, 2009

The downward spiral ?

Om man har för bråttom så blir oftast resultatet dåligt och man ger upp för fort.

Därför har jag numera typ en tioårsplan i min träning, med långsam men säker upptrappning av intensitet o volym. Resultatet har hittills varit ganska effektivt för att vara jag......................

Nästan aldrig sjuk, missar sällan en träning eller race av något slag och kan därför överkompensera eventuell försvagning på grund av stigande ålder effektivt. (snart 42!!)

Om någon mot förmodan skulle bli omkörd/frånkörd av mig, så räkna med att omkörningen kommer att ske i slowmotion.

Men det är likt förbannat en omkörning..

3 kommentarer:

Anonym sa...

man imponeras av dina talanger för akrobatik! När du blir för gammal för cykel kan det vara en ny karriär kanske ;-)) Vilken tid gäller i kväll? Är det 19:55 eller?

stefan sa...

Det bör tilläggas att detta är inspelat i somras när jag hade lite formsvacka.. Annars hade jag gjort trippel saltomortal med dubbel mollbergare i pik o skruv.
Kanske? Eller oxå inte?
Kl 1955 eller 2000 är det som gäller ikväll ja.

Gunnar Töjren sa...

He he he.. Det var en kul film!!! Mer sådant!!! Så blir det skoj på kvällarna framför datorn!!!