tisdag, januari 06, 2009

Vice vinnare?

Jag visste redan i Lördags när jag körde 4*4 intervaller på 95% att det fanns power i benen igen. Det var ett tag sen det fanns riktig sting liksom. Man vill få det bekräftat under vinterträningen då o då.
Idag när Trettondagsracet/Coffee cup kördes på hemmabana med 7 startande, visade det sig att känslan var riktig.
Kunde "kötta" på ordentligt och kunde trots lite strul med kedjan i början av loppet köra upp mig o köra om alla utom sveriges bäste MTB veteran 2008, Gunnar T.
395 höjdmeter är ju skapligt på 1 tim snabb kort XC bana, men min medelpuls o maxpuls var lite lägre än väntat och man kan se på pulskurvan att jag blev lite "bekvämare" på slutet av racet då alla rimliga konkurrenter var ifrånkörda.
Årets viktigaste vinterrace avklarat o jag blev 2a igen.
Kanske ska prova med att bli 3a nästa träningsrace, för att få lite variation?

3 kommentarer:

Anonym sa...

eller så ser du till och vinner!
;-))...i dag vann jag loppet hoppbackarna runt i Falun ;-)

stefan sa...

Vem blev 2a?

Anonym sa...

inge aning ;-))