lördag, januari 24, 2009

Snart är det vår?

Nåt sånt här ska jag cykla på i vår o sommar har jag tänkt, fast med lite annan utrustning än på bilden. XTR överallt inklusive hjul och Rockshox vc framgaffel plus lite andra favoriter som passar mig.
Mååste haa!!!!

För att inte riskera bli en köpt bloggare som Blondinbella så slutar reklamen där.

Idag kändes det mer som en trist höstdag med regn o slask.
Vi ställde till o med in ett planerat träningsrace idag, så därför var det oerhört jobbigt att ladda om för att istället köra inomhusintervaller.
Inomhusintervaller har man ju kört några gånger i vinter minst sagt. 3 ggr per vecka närmare bestämt, sedan 20 oktober.
Eftersom jag räknat fel på veckor sedan jag kom hem från Lanzarote-semestern, så kom jag plötsligt på i början av veckan att det var ju denna som vecka skulle vara lite lugnare än vanligt, för att sedan gå på hårdare nästa vecka.
Jag kör lite mer periodisering i år för att inte snöa in på en träningsbelastning o för att kunna ösa på riktigt hårt ibland
Med lugnt så menar jag att jag denna vecka hoppat över 1 distanspass a 3 tim
Med hårt menar jag att jag lägger på några timmar i en vecka o samtidigt genomför mina 3 intervalldagar.
Sen går jag tillbaks till normalt schema i en månad

1 kommentar:

Gunnar Töjren sa...

COOOL BIKE!!! MR Blondinstefan!!! Varför har sadelstolpen en böj på sig?? bara undrar!! Annars sjuk nurå!! men känns lite bättre nu ikväll ändå, än det kändes igår. Irmis är förkyld hon med nu!!! Rena sjukstugan här!!!