lördag, januari 17, 2009

En helt vanlig lördag i Januari


Efter en lugn o skön förmiddag och dag åkandes långfärdsskridskor på Norrtäljeviken så samlades jag o några till som vanligt på lördageftermiddagar i friskis o svettis spinninglokal, för att för typ femhundrafemtioelfte gången köra ett 4*4 pass.
Där fick vi tyvärr denna gång samsas med ett helt gäng lata snorungar i form av stadens lokala juniorhockeylag som hade bokat ett pass.
Lätt irriterad över detta så stängde jag ute allt utom min pulsklocka, mina ben, mitt hjärta o mina lungor och genomförde dom fyra plågsamma intervallerna som en maskin utan känslor.
Jag svettades som ett helt hockeylag o brände nog lika mycket energi som hela hockeylaget tillammans.
Det säger mer om hockeylag än om mig..

I omklädningsrummet pratade jag lite med en av ledarna för hockeylaget och när samtalet var slut så kom jag på att ledaren nog var en forna skolkamrat som alltid skulle tacklas så jävla hårt på jympan i högstadiet.
Såg att han blivit en fet slö gubbe han med..
"Fetto" tänkte jag tyst o log i mjugg för mig själv.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Jesper Johansson sa...

"Fetto" härligt Steffe!!!
Jag brukar, vid tillfällen då gamla bara kräks på en och allt är fel på kyrkogården, le och nicka och hålla med men i huvudet kör jag mantrat "Pucko" "Pucko"

Ser jag någon jag inte gillar när jag kör bil så vinkar jag glatt och dränkt av hög stereomusik ropar jag i bilen med stort leende på läpparna, "Hej hej din j**vla idiot"

Bra inlägg, mer fetto!!!