fredag, januari 23, 2009

Inte en jobbargubbe

Som att lukta på sprit när man är bakis.
Som att måla grått över ett konstverk.
Som att gjuta betong över en sommaräng.
Som att repa nya bilen.
Som att hugga ner ett träd fullt med fågelungar.
Som att att tappa ur en superoljetanker i vackraste skärgården.
Som att...

Så känns det var tredje Torsdag när jag ska gå till jobbet kl 13 för att jobba kväll.
Precis när jag fått sova lite lagom länge.
Precis när jag genomfört mitt träningspass.
Precis när den falska känslan av ledighet infinner sig.
Precis när jag sjunker ner i soffan o det enda som hörs är katternas tvättande av pälsen.
Precis när ögonlocken känns som tyngst o allt är som skönast.
Då våldtas jag av en ringande klocka och nån äcklig "plikt" som kallar.
Mitt på dagen!

Tur att jag belönas med en en ledig Fredag varje gång

Inga kommentarer: