onsdag, januari 28, 2009

Gränser

Det sägs att Evert Taube och/eller nån kollega utsåg Roslagens västra gräns tvärs igenom numera föredetta restaurangdelen på Statt i Norrtälje.
Den gränsen har jag säkert på fyllan vinglat över tusen gånger på 90 talet..Andra gränser oxå förresten..
Om jag får utse Roslagens nordvästra gräns, så går den nånstans i den här hästhagen strax innan Häverödal, där jag tog en pisspaus på dagens långpass på cykel. Norrut norduppländska skogar, söderut det småbrutna roslagslandsskapet
Den gränsen passerar man inte lika ofta däremot.
Temperaturen låg även den på en gräns, nämligen fryspunkten. Och det var på gränsen till vindstilla.
Hade planerat 5 tim i lugn takt, men det blev bara 4 tim o 43 min i lugn takt.
På gränsen till för sakta.
I gryningen kl 8.05 drog jag iväg o var hemma strax före kl 13.00.
Jag blev nästan hungrig på slutet, på gränsen kan man säga, men aprikoserna som jag hade med mig som nödproviant åt jag istället upp när jag kom hem.
Inte skämma bort sig med mat under passen!
Har ju gått upp 1 kilo från 70 till 71kg under vintern av nån anledning!
På gränsen till fetma!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: