onsdag, mars 25, 2009

Den ultimata "metoden"

En del använder yoga, andra lyssnar på nån cd med nån "speciellt anpassad avslappningsmusik"(?) för att få frid o ro. En del går så långt att dom går med i religiösa mer eller mindre seriösa församlingar eller sekter. Det finns en massa krystade "metoder" som får människor att tro att dom mår bra i dagens stressade samhälle.

Jag körde enkla metoden "Cykla i solsken i 4,5 timmar följt av somna nyduschad i soffan under filt med spinnande katt på magen, med vårsol skinande i ansiktet" idag, vilket för övrigt är en metod som jag praktiserar rätt ofta.
Funkar skitbra!
Jag såg nämligen Jesus för ett ögonblick när jag vaknade!!
Men snabbt upptäckte jag föga förvånad att det bara var solen som bildade konstiga reflexermönster i mitt vårskitiga vardagsrumsfönster.
Om fler vilsna människor skulle använda min metod, så skulle dom alltså förstå att Jesus bara är en reflex i ett otvättat fönster och att fysisk utmattning o en snäll katt är en betydligt närmare väg till himlen..,

Inga kommentarer: