söndag, mars 01, 2009

Mr 100

I början av 90 talet blev jag ibland kallad för Mr 100 av några cykelkompisar bara för att jag jämt körde bil i 100 km/h oavsett vägskick eller bebyggelse. Inte mycket att skryta om, men eftersom den gamla VW Jetta som jag då hade, inte klarade så mycket högre hastigheter än just 100 så gällde det det att hålla snittet uppe för att hinna dit man skulle...
100% procent av alla söndagar sedan vecka 40 2008 så har jag cyklat distanspass morgon eller kväll, mest morgon, (utom veckan jag var på Lanzarote) och det ser nästan lika 100 ut på övriga planerade träningspass i vinter, men eftersom jag inte är nån speciell talang så måste jag ju träna på och hålla snittet uppe om man vill bli lite bättre..
Igår när jag körde 4*4 intervaller så kom jag upp i 100% av maxpuls eftersom jag lyckades glömma min egen pulsklocka hemma o fick låna en annan vars personliga inställningar inte stämde med mina. Men det kändes skönt att se talet 100% (vilket motsvarar ca 93% på min egen klocka)
Jobbigt var det iallafall
100 kg kommer jag dock inte att uppnå nån gång. Har snarare gått ner ett knappt 1 kilo sista 2 veckorna. 71,1 kg är min nuvarande officiella vikt
Så riktigt 100 kan man ju inte vara, eftersom man håller på som man gör..?
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

100% stark var du idag iaf...själv nådde jag kanske 50%. Trots en beskedlig snittpuls på 122 så var jag helt tom. Kanske beror det på att jag kört 11 timmar på 4 dagar :-)? I morn ska det bli skönt att vila!

stefan sa...

Ibland går även mina ben med osmorda leder lätt...