söndag, mars 29, 2009

Nu är det över

Nästan 200 timmars cykelträning fördelat på 3 olika typer av intervallpass och 2 distanspass med varierande tempo o längd per vecka + lite styrka för mage o rygg.
8,32 timmar i veckan.
10,20 timmar på rött
Konstanta veckor i början och mer periodiserade veckor från jul o framåt
Det är vad jag har åstadkommit sedan vinterträningen satt igång i slutet av oktober.

Inga superimponerande siffror i timmar räknat, men däremot skulle nästan jag vilja kalla det imponerande vad gäller kontinuitet.
Inte en enda sjukdag.
Av dom planerade passen så har jag genomfört 99,5%
Enda "plumpen" i protokollet är solsemestern/regnsemestern på Lanzarote i december, men jag är ju ingen maskin och inget proffs.
Jag jobbar 40 timmar i veckan oxå.
Har inte räknat med i schemat att jag cyklar till o från jobbet nästan varje dag, vilket blir nån halvtimme per dag 5 dagar i veckan.
Det är ju bara vardagsmotion som varenda människa i princip SKA göra för att få kalla sig för människa o inte för världsförstörande fet latmask..

Men idag tog vinterträningen "officiellt" slut med ett väldigt segt distanspass på 3.20 tim i grådask.
Kände mig helt slut efteråt.
Det har varit en lång vinter.
Ändå är det väldigt många som inte hunnit träna..
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

shit assså..respect!!! med att genomföra det man tänkt sig till nästan 100%..tack för att du gav mig en ångestatack nu Stefan..jag som valde på att åka lite längre eller svänga hemåt redan 19.30 idag...du hajjar vad det blev va...fan respect igen!!!

Jeppe A

stefan sa...

Jag gjorde oxå så i ibland din ålder.:) Det resulterade i att man blev en humöråkare (i ännu högre grad). Nu är jag så gammal att det inte finns så mycket tid att slarva längre.. :)
Sen har jag varit väldigt frisk oxå, det gör ju saker lättare