lördag, mars 21, 2009

Skärpning!!

Detta ganska beskedliga skrubbsår på armbågen symboliserar ändå den trend som jag haft senaste tiden.
Jag vurpar.
Idag kördes 2 a deltävlingen av Keps cup i MTB vid Ursvik i tjällossning is o snorhal tinad lera på frusen mark.
Idag kändes benen ganska friska och när starten gick så var jag med högt uppe direkt o hängde med eliten väldigt bra i ett halvt varv eller ca 10 minuter, trots att jag kände mig lite osäker på banan. Hann bara köra ett provvarv för den var ju "hur lång som helst".
Men jag lyckades ju krascha lite oförklarligt i första riktiga utförslöpan o tappade kontakten med dom framförvarande, plus att några andra kom ikapp. Jag vurpar inte av stress eller trötthet, utan mer av nonchalans.
Skärpning!
Fick kämpa mig tillbaks i racet o körde på ganska bra, men tappade lite rytm o flyt igen på sista varvet och blev snopet omkörd när det var 150 meter kvar av en H40 åkare som smög upp bakifrån.
Så jag vann inte.
Det fanns ett par branta backar på banan och där var jag lite klen och kände att där finns det mer att träna på. Men det brukar ordna sig när den riktiga backträningen kommer igång snart.
Ovanligt bra slätdrag istället.
Det finns där, så länge jag inte ligger ner o sprattlar....
Posted by Picasa

Inga kommentarer: