tisdag, mars 10, 2009

Hyperactive child

Att vara vuxen innebär bland annat att man inte tar sin sparkcykel o drar iväg om det börjar dra ihop sig till allvar.
Jag tar iallafall inte sparkcykeln längre..?

På ett mycket moget o diciplinerat sätt genomförde jag idag ett 4*4 pass inomhus istället för att köra "tempoträning" utomhus.
Mycket vuxet tänkt av mig, eftersom det var både snöigt halt o mörkt ikväll.
När jag tog det mogna beslutet att duscha efteråt, så var duschen full av halvfeta skrikande grabbar i 16 års åldern som kastade tvålar o sprutade vatten på varann.
Ända tills jag klev in med min vuxna karisma och och hostade till på ett grovt o respektingivande sätt.
Då blev det tvärtyst på en gång...
Det är i och för sig inte så konstigt att dom var lite överaktiva. Att sitta o slöa på ett gym i en timme o göra av med ca 100 kalorier och sedan dricka dubbel uppsättning återhämtningsdryck innehållande 600 kalorier i tron att bli starka. Det kan väl få vem som helst att bli lite sprallig. Och halvfet.
Tänkte jag vuxet.
Klädde sedan på mig ordentligt med mössa o dunjacka eftersom jag är så erfaren och vet att det är kallt när det snöar.
Sen tog jag min sparkcykel o åkte hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske dax att byta namn på bloggen?
Vad sägs om "Stefans insikter".

stefan sa...

Jag insåg just det..