lördag, mars 07, 2009

Isracing


En vän till mig har ett SM brons och ett SM silver i isracing på motorcykel. Han slutade i början av 2000 talet men har nu kanske fått en efterföljare i form av mig?

Vinterträningsserien i MTB "coffe cup" stod på programmet idag och det var den sista av 5 deltävlingar. (En vinter går fort)
Dagens bana i Täby var den isigaste bana jag nånsin kört, men med bra dubbdäck kunde man ändå köra på rätt normalt, fast man på vissa ställen kunde haft god fart med ett par skridskor faktiskt.
Kände mig lite seg innan, men eftersom vi först körde ett lugnt "mastervarv" så kom min sega gubbkropp igång någorlunda.
Som vanligt denna vinter så var jag näst snabbast. Trots att jag missade ett par stigbyten o körde lite fel ett par gånger så var det rätt lugnt att köra ikapp o ifrån dom övriga igen.

Har ju varit o kollat på ett gäng SM finaler i isracing genom åren så jag vet hur man ska göra kanske?

Inga kommentarer: