söndag, juli 05, 2009

15 km i timmen?


När jag passerade grannbyhålan Rimbo, på väg till Engelbrekts MTB i Norberg, så satt det nån stackars snubbe i 20 årsåldern på trottoaren med en polisbil bredvid och ett gäng poliser som skrev i sina block.
Det enda möjliga brott man kunde se när man nyfiket passerade var möjligtvis att han skräpat ner gatan med en baguette eller liknande, för det låg nämligen fullt av söndertrasat bröd överallt.
Gå bärsärkargång i Rimbo med en baguettte är oxå ett sätt att leva?

Nåja cykla MTB tävling på en av landets stökigaste banor är kanske inte så mycket bättre, men jag är ganska nöjd över min insats, där jag större delen av loppet körde ihop med täten i damelitklassen.
Dom åker rätt fort nuförtiden. Eller är det jag som är slö?
En 16 e plats av ca 45 st i herrklassen blev det iallafall där allt från yppersta sverigeeliten till många bra veteraner o några dåliga deltog. Jag är som sagt rätt nöjd med genomköraren.
Jag kom som vanligt sist bland dom lite bättre o först bland dom lite sämre.
Eller nåt?
Men en medelhastighet på typ 15 km/t som jag hade, är ju ungefär samma hastighet som jag brukade hålla när jag sprang löpartävlingar...!
Men hallå liksom, man köper ju inte ultrasnabba MTB racers för att snitta 15 om det inte är extremt kuperat.
Ok det kanske gick lite snabbare men..
Jag blev rätt trött på allt stök sista kvarten av racet och hade inte målet kommit där det gjorde, så hade det funnits risk för att jag gått BÄRSÄRKARGÅNG MED EN BAGUETTE i Norberg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ANG SM XC och tempo!!!

Nu är det bara någon vecka kvar så nu blir det lite mtb-träningsrace. Första racet blir mtb tempo på onsdag!!! sedan kör vi XC på lördag båda racen går hemma hos GT och IG.

ONSDAG 8/7: MTB TEMPO 2*4,5 km. Första start kl 18:00, Vi kör mastervarvet kl 17:30, det kommer att var pilat och trimmat och en fin snabb bana utlovas.
Anmälda: GT, SL, BL, jag hoppas på RJ och JN oxå!!!

LÖRDAG 11/7: MTB XC herr 7*3 km, dam 4*3 km mer kuperad, mer teknisk men ändå ett snabbt underlag precis som SM banan i Falun. Gemensam start kl 10:30 och mastervarvet körs kl 10:00. Pilad och trimmad bana i superskick. Fika efteråt för de som är föranmälda och vill ha.
Anmälda: GT,IG,SL,BL,RJ

stefan sa...

Är detta et spam?

Haningerox sa...

Stök??
Man skulle fan kört den där tävlingen.
Får bli nästa år

stefan sa...

Jag kör bara englbrekt mtb av historiska själ. Det var ju där man gjorde sin mtb debut 1992.