onsdag, juli 29, 2009

Dum som en get?


Jag kör till 99% mina 4*4 pass inomhus på spinningcykel eller möjligtvis trainer bara för att det är bäst så. Lättast att få en jämn belastning och så.
Men har man en trögrullad cykel, en hyfsat flack sträcka o vindstilla, så kan man få i stort sett samma förutsättningar utomhus.
Så jag körde utomhus ikväll. 4 stycken 4 minuter långa intervaller på 90-95% av maxpuls.
Bra träning som ger mycket bra effekt på syreupptaget. Om man är talang. På oss andra som till exempel jag så ger det oxå lite effekt faktiskt.
Tror jag?
Fördelen med att köra utomhus var att nervarvningen blev lite längre och betydligt trevligare i den sköna sommarkvällen.
Under nervarvningen fick jag syn på ett får i en fårhage som såg ut att ha fastnat i en vajer till en elstolpe, så jag stannade o kollade men det visade sig att fåret bara stod o kliade sig behagligt mot vajern.
Lättad cyklade jag vidare och vid nästa gård stod en get bunden i en lina vid en stolpe. Den hade gått många tråkiga varv runt den, för gräset var slitet i en cirkel som liknade en sån där tänkcirkel som Kalle Anka brukar åstadkomma när han grubblar över nåt.
Den stackars geten fortsatte dock gå varv på varv utan att egentligen komma nån vart.
Precis lika dum o envis som den talanglösa cyklisten som passerade, som tror att han kommer nån vart med att slita skiten ur sig på hårda intervaller.
Stefan heter han....
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Haningerox sa...

I Haninge var det en dum fan som sprang runt på en gummibana i 4x4 min.
Vilken idiot liksom=)

stefan sa...

Skönt att det finns flera..:)

Anonym sa...

Varför fotograferar du bilder från din dator för att publicera dem här?
Använd "Print Screen" istället och spara som någon form av bild via "Paint" till exempel.

Anonym sa...

Varför fotograferar du bilder från din dator för att publicera dem här?
Använd "Print Screen" istället och spara som någon form av bild via "Paint" till exempel.

stefan sa...

Nåt gör så att inte detta funkar.

På frågan om varför jag publicerar bilder på min blogg så svarar jag: Vet ej.
På fråga c svarar jag: pölsa

stefan sa...

jag upprepar: Pölsa!