fredag, juli 17, 2009

Mästerskapens man

Vissa kör nästan alltid bra på SM. Till exempel Gunnar, som åter fick äran att spruta ner sina konkurrenter med kolsyrad äppeldryck eller nåt, under ackompanjemang av sin dotter.

Imponerande!!

Här kommer MIN inte lika imponerande SM svit sedan tidigt 90 tal:

1993: 21a av ca 100 startande i sportklassen i samband med SM

1994: Bröt, punka, psykbryt. seniorklass

1995: Kvalade inte in. seniorklass

1996: Bröt,punka. seniorklass

1997: Bröt psykbryt H30

1998: 13e H30 (Bra där!)

1999: Bröt, sprängde mig/psykbryt H30

2000: 19e H30

2001: 33a H30 (dåligt cykeltränad)

2002: Deltog ej, tittade på.

2003: Bröt, psykbryt H30

2004: 22a ? tempo,bröt totalt utmattad xc H30

2005: Bröt, punktering H30

2006: Bröt, cykelhaveri H30 (dåligt tränad)

2007 15e tempo (Bra där!) 26a xc H40

2008 16e tempo, deltog ej i XC (skadad) H40

2009 BRÖT, PSYKBRYT H40

Trodde jag hade slutat att få totala psykbryt sedan ett par år, men idag kom det igen, det där totala kraftlösa, oinspirerade sammanbrottet i samspelet mellan hjärna o kropp.

Vi sätter punkt där

7 kommentarer:

Anonym sa...

tungt!!!

stefan sa...

Det värsta av allt är att formen är bra. Pulskurvan och min placering i början visar att jag gick ut lugnt precis som jag skulle.
Banan var hård men passar mig ganska bra i förhållande till en del andra. I stort sett samma konkurrenter som vanligt plus några till.
Resultatlistan visar att jag inte klarade att komma i mål...
Höjdhopparen Linus Törnblad vet hur det känns.?

Anonym sa...

men f-n Steffe varför stannade du???

stefan sa...

Som sagt allmänformen är bra, men det gick knappt att få runt benen just den där dan. Och banan var ju inte direkt av den typen man bara rullar runt för o få lite träning..
På ett lite drygt o ett halvt varv som jag körde (8,5 km), blev det 335 höjdmeter.
Hela loppet hade blivit nästan 1000branta o lite segblöta höjdmeter.
Med så dålig dagsform så blir det rätt jobbigt faktiskt.
Därför stannade jag.

Anonym sa...

oflyt att benen inte ville mer- Även om jag förstår att banan var riktigt grym trodde jag att den skulle passa dig hyfsat. Du brukar ju gilla backar på landsväg iaf ;-)

stefan sa...

En bra dag hade banan kanske passat mig hyfsat..

Anonym sa...

Sköna psykbryts "brytningar".....dom e fina...härdar och gör att man får nya mål liksom. Stackars Gunnar som har två Sm guld i rad, han har ju inga mål i sverige kvar eller??? ;o)

Jesper