lördag, augusti 01, 2009

Äntligen

Jag diskuterade lite skämtsamt med några konkurrenter före start om hur stor betydelse mitt byte av tävlingströja hade för min kommande prestation.
Och det visade sig att den hade det eller nåt? Min kommande prestation blev nämligen väldigt bra.
Helt klart det bästa jag gjort i år.
OK, startfälten var lite förtunnade såhär efter SM,men 18 st startande var det i H40 iallafall när Kalas Cup MTB drog vidare till Södertälje på snabba, men rätt kuperade banor.
Jag tog den 6e platsen i mål och hade en del folk bland dom "omöjliga" konkurrenterna inte så långt före.
Bra ben!!! Dom bara snurrade på
178 i medelpuls är oxå väldigt bra för mig i 1 tim o 15min.
Jag är inte så mycket bättre än vad jag visade idag. Möjligtvis skulle jag dra lite mer fördel mot några om underlaget vore tex snö.
Men det är sommar grabben, och många kan svänga en MTB cykel på en torr stig!

Imorgon är det 62 km långlopp och jag kommer att ha looser-tröjan på mig.

Bara för att utmana mina bra ben som jag råkade ha idag.

4 kommentarer:

Peter S sa...

Bra kört! Själv hamnade jag i ett mönster där otekniska åkare blockade mig i mitt favoritparti (det tekniska), tappade bergis 15-30 sek redan första varvet där. Under 2:a hade jag fritt fram och kunde närma mig dig och Claar lite. Ett chainsuck på varv 3precis innan det tekniska gjorde att jag fick mecka i ca 30 sek och hamnade bakom "lvg"-typerna igen. Då gick topplocket och jag gjorde ett klassiskt psykbryt. Ångrar mig lite efteråt, då jag hade bra ben och förmodligen gjort min bästa nationella xc-lopp för året (placering efter dig och Claar).
Fick iaf revanch mot stoppklossarna under söndagen...

Vi ses /Peter

stefan sa...

Bra kört på söndagen iallafall. För att undvika chainsuck o sånt så växlade jag aldrig ner från stora klingan i fram. Har 34 t i bak så det gick bra på den banan med dom benen jag råkade ha för dagen. Otroligt rolig bana förövrigt. Synd att söndagens orytmiska stök blandat med trista grusvägar inte är lika kul. Tycker jag alltså.. :)

Peter S sa...

Håller med, kul bana om än lite för otekniskt för min smak (eller konkurrensfördelar). Jag körde också enbart på stora fram, men lyckades få kedjan utanför stora klingan(har 2-delad Dura Ace framväxel). Och söndagens harvande längst gruvägarna krävde tjockt pannben. Men man man kan ju inte pyssla med psykbryt två dagar i rad.

stefan sa...

Nej max 1 riktigt psykbryt om året..