söndag, augusti 02, 2009

Tur

På en gudsförgäten ickeplats startar ickecrosscountryt andra dagen i Södertälje som ändå av nån anledning ingår i XC cupen. Det är oxå ett ickelånglopp eftersom man snurrar 3 varv på en ickecharmig bana på 2 ickeroliga mil som jag kört alltför många gånger.
Jag hade tänkt "bojkotta" loppet av den anledningen och var inte anmäld, men blev lite sugen att köra för att det gick så bra igår.
Men min granne ovanför hade nån form av efterfest(?) som startade kl 24(!) o slutade kl 5, så jag har sovit bättre andra nätter kan man säga.
Detta gjorde så att jag trött vid frukostbordet tog beslutet som jag från början tänkt, nämligen att skita i att köra ickeloppet.


Det är tack vare att jag väljer bort ickelopp, som jag fortfarande efter 17 års tävlande nånstans tycker att det är kul att köra MTB.
Kanske är det ickeloppen som dränerat kraften ur alla som lagt av??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört i lördags! Kul att du fick ur kraften ur benen och att det räckte till en bra placering. Undrar om det är ickeloppen som gör att fler slutar eller om det är latmask eller viljan att ha efterfest?

stefan sa...

Banan passade mig rätt bra med mycket men lagom långa backar, så jag kan utnyttja mina eventuella styrkor.
Tror det mest är latmasken som härjar, även bland folk som tävlar.
Säsongen är ju från April-oktober, men dom flesta kör "ALLT" i början av säsongen men har givit upp i juli o tänker "nästa år då jävlar" oc så upprepas historien år efter år, medan MTB blir mindre o mindre hett bland ungarna.
Men så länge det finns rutinerade h40 gubbar som väljer sina lopp med omsorg och så länge MTB är en OS sport så kommer den att finnas kvar även i lata sverige..