söndag, augusti 23, 2009

Ojämnheten själv?


Ungefär vid samma period i fjol hade jag ett inlägg med rubriken "Jämnheten själv" eftersom jag gjorde en så pass jämn säsong utan riktiga dalar men oxå utan toppar.
I år är det lite tvärtom, djupdykningar byts av riktigt bra prestationer.
All den saknad av energi som jag hade i benen, huvudet o kroppen igår, var idag utbytt mot ett energiöverskott i nämnda kroppsdelar.
Jag är riktigt nöjd över mitt BRONS idag på svealandsmästerskapets XC del som gick i dag på rätt flacka banor som egentligen inte passar mig så bra jämfört med många andra.
Lite fler deltagare idag och jag slog alla utom 2an och 4an från SM, som tog dom två första platserna.
Var inte direkt euforisk efteråt, men när jag lastade upp cykeln efter uträttat verk, så lyste rönnbären på trädet bredvid kanske lite extra vackert i solen.
Alltid nåt!

6 kommentarer:

stefan sa...

Säg grattis någon!!!

Haningerox sa...

Grattis

Anonym sa...

Grattis Stefan! Tydligen finns kraften där bara du släpper fram det! Själv fick jag tom stryk av en TV-kommentator i dag ;-)

Anonym sa...

Men hörru smågrabbarna till höger om dig kan väl inte vara 40????

stefan sa...

Nej dom där junisarna fick vänta på sin prisutdelning till förmån för oss äldre o svaga som inte orkar stå o vänta så länge..

Peter Spetz sa...

Stort Grattis! (och är stolt att, hittills, ha kört snabbare under två xc-lopp under 2009 än bronsmedaljören i svealandsmästerskapen 2009, utan ironi)