onsdag, augusti 12, 2009

Skillnad på plåga o plåga

Var iväg till stora staden ikväll o körde "mtb sthlm" på min favoritbana vid högdalsberget. Jag hade en lite seg resa denna gång, men jag lyckades ändå vinna H40 klassen som brukligt just där.
Ett tag i mitten av loppet kände jag mig ganska långt ner på skalan, dock inte lika långt ner på skalan som den luffare som hade bildat boplats på ett ställe på banan, vars lusiga helly-hansentröja låg slängd mitt i idealspåret och som vi nonchalant cyklade över varje varv.
Jag körde nog över ett par strumpor oxå...
Vilken lyxplåga det kan vara att köra 44 min på en extremt kuperad mtb bana, jämfört med vad det måste vara att sova i en sopsäck i skogen och dessutom ha en tröja med däckspår på ryggen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du säker på att luffarna inte låg i tröjan?

stefan sa...

Inte helt säker.. :)