söndag, april 25, 2010

1a i damjunior!


När jag studerade den 28 man starka H40 startlistan till dagens tävling i Mjölby ingående i Kalas cup så insåg jag att jag måste köra riktigt bra för att ta mig in bland dom 10 bästa.

I två tredjedelar av loppet huserade jag oxå på placeringarna mellan 10 o 13 dvs ungefär där jag hör hemma på en sån här snabb bana i normala fall.
Lite för snabb bana för mig eftersom nästan alla andra verkade köra snabbare kändes det som?
På sista varvet blev jag dock jättetrött av modell energibrist och förlorade 5 placeringar och massor av tid!
19e plats...

Energibrist på ett race på dryga timmen?
Detta kan bero på att jag i slutet av veckan har varit lite dålig i magen och kanske inte fått ut maten och energin i kroppen där den ska vara, därav kanske min rekordlåga vikt på sista dagarna.
Låg vikt är bra, men kolydrater i muskler är bättre.

Nåja jag lyckades iallafall vinna damjuniorklassen med dryga 30 sekunder.

Jag var inte bättre idag tyvärr, men jag vet av erfarenhet att jag kommer att köra bättre och vara nöjd nån eller några gånger även denna säsong.
Efter racet stod jag och några andra veteraner som har harvat MTB sedan tidernas begynnelse, och skrockade om svunna tider.
Några av oss har genom tiderna harvat, sått och fått en viss skörd i form av framgång.
Andra av oss har bara harvat...
Som jag.




Inga kommentarer: