onsdag, april 28, 2010

Övermannad

SKJUT MEJ DÅ, SKJUT MEJ DÅ!! LÅT MEJ FÅ SOMNA IN!!!
Så skrek en av droger överförfriskad snubbe, som för ca 1 år sedan blev övermannad och nertryckt mot marken av ett gäng poliser efter att ha gått bärsärkargång mot folk o saker i det lugna bostadsområdet där jag bor.
För övrigt kanske den enda grövre incidenten av kriminell karaktär som inträffat här under dom knappt 20 år jag bott i området.
Samma ord som missbrukaren skrek med sin galnaste stämma då, hade jag i huvudet när jag extremt oinspirerad cyklade till jobbet i måndags och blev övermannad.
Inte av poliser, men väl av ännu en måndag.
För övrigt inte första gången liknande resonemang snurrar i mitt huvud på trötta vardagsmornar.

Men idag blev jag övermannad av att det var överraskande bra väder när jag skulle ut och köra kvällsdistanspass på racern.
Tyvärr blev jag lite senare övermannad av en allt gråare himmel och en väldigt envis snålblåst och senare oxå lite regn.
Benen gick från dåliga till lite bättre.

Mörda oss inte!

Inga kommentarer: