söndag, april 11, 2010

Skillnad på Talang och "Talang"

Nej, det är inte jag på bilden, utan en till synes rätt glad Gunnar T från gårdagens keps cup i Täby.
Bilden ljuger en del, för glad har han inte varit i helgen...
En ickeglädje som inte blev bättre av dagens Keps cup race arrangerat av Spårvägen.
Vi har ganska lika träningupplägg Gunnar och jag (ett träningsupplägg som jag "styr" en del) och detta har resulterat i lite framgång faktiskt. Gunnar har radat upp SM medaljer och sverigecupvinster dom senaste åren och för min del så har det resulterat i att jag blivit typ något bättre eller nåt...?
Men denna vinter så har GT varit sjuk nästan hela vintern och jag har varit frisk (som vanligt) så just för tillfället är jag lite närmare honom än jag brukar vara, och idag lyckades jag köra ifrån honom på en tävling. (Nåja keps cup iallafall)
Men det krävdes att han hade en hel vinter av sjukdomar, strul, kombinerat med väldigt dålig dagsform och felaktigt val av cykel för att detta skulle ske.
Om Gunnar är arg efter denna helg, tänk då på hur arg jag borde vara alla andra år eftersom jag kör så här sakta nästan jämt, fast jag tränar ungefär lika. Där har vi skillnaden i medfödd talang.
Nåja, det finns faktiskt dom som kör saktare än mig oxå.
Idag var det åter bara 1st som körde ifrån mig och nu LEDER jag Keps cup sammanlagt i H40.
OOOTROOOLIGT!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som vi har väntat på ditt genombrott och äntligen kom det. Bra kört!

stefan sa...

Efter genombrott kommer psykbryt..

Peter Örn sa...

Bra kört idag Stefan, idag såg jag inte din rygg länge...