lördag, oktober 01, 2011

KM i landsväg linje!

Fast jag förmodligen var klungans överlägset sämsta cyklist och den största loosern genom tiderna, med den näst sämsta cykeln, så lyckades jag ta KM brons på landsvägscykel idag, ett litet race som drog ett runt 20 cyklister från när o lite fjärran.
Kände mig svag i början och för att inte loppet skulle gestalta sig som vanligt på denna bana, med en klungspurt där dom spurtstarka alltid vinner, så bestämde jag mig för att köra väldigt defensivt när några åkstarka gick loss.
Lite väl defensivt kanske och irritation uppstod kan man säga...
Detta gjorde mig bara gott, eftersom jag fick adrenalinpåslag av att bli utskälld, utprejad och knuffad då jag inte tog min förning som förväntat?
Guld o silvermedaljerna gick därmed till dom två åkstarkaste och bronset gick till en stor looser som är hyfsad på att sprätta till lite om spurten inte blir för lång.

Oavsett hur man kör på ett flackt landsvägslopp så gör man fel.
Ligger man uppe o tar alla utbrytningar o drar för mycket blir man bara trött o förlorar.
Kör man fegare som jag gjorde idag, så blir man utskälld och tar KM medalj...
Och för en helt urusel o totalt värdelös loosercyklist som jag, så kan det under vissa omständigheter till och med kännas skönt med en KM medalj..!!

3 kommentarer:

Robban sa...

Grattis!

stefan sa...

Tack Robban! Km i CX i grind blir nog av ändå och jag hoppas att du kommer. Tror inte det blir så mycket "taktikkörning" där. :)

Robban sa...

Jag har inge problem med taktikkörningen. Däremot tycker jag att tjafset var helt onödigt. Vi får se hur det blir med mitt engagemang i CX serien. I går var jag rätt sur och besviken men i dag är en annan dag och solen skiner lite :-)