fredag, oktober 30, 2020

Bara varulven är vaken

 


Likt en galen varulv så vaknade jag till liv av fullmånen efter en trött fredagseftermiddag.

Korta intervaller på racercykel med lyse. Kände mig stark. Och ännu starkare efter passet.

Om man alltid gick omkring med den känslan av styrka, självförtroende och klara tankar som man har timmen efter ett väl genomfört träningspass så hade man fan varit typ president eller rockstjärna eller nåt.

Helst rockstjärna.

Apropå rockstjärna så dök plötsligt ett gammalt minne från påsken 1998 upp i mina tankar under nedvarvningen i mörkret och dimman.

Det var en sekvens av en blöt krogkväll, då en tjej föll för mig för stunden, eftersom hon tyckte att jag var lik en då välkänd rockstjärna som hon beundrade.

Jag minns att vi pratade om Kurt Cobains död på vägen hem till henne
Och att jag vaknade i hennes säng, extremt bakfull.
Kände mig inte som en rockstjärna direkt...
Det snöade när jag gick hem på förmiddagen.

Hon flyttade till Nya Zeeland senare.
På andra sidan jorden

Så långt ifrån mig som möjligt...

 

Inga kommentarer: