onsdag, oktober 21, 2020

"Vill ni åka med i taxin"?

Jag satt o käkade lunch på en högt belägen restaurang i Norrtälje häromveckan, då en äldre sävlig herre med viss möda reste sig för att gå och åka med den taxi han beställt.

På vägen ut frågade han nästan alla yngre kvinnliga gäster inom räckhåll om dom ville åka med i taxin, säkert bara för att vara snäll, men oxå för att det kanske även för en riktigt gammal gubbe kan vara trevligt med kvinnligt sällskap.
Om så bara för en kort taxiresa.
Men ingen ville åka med.
Han frågade till och med dom tjejer som jobbade på restaurangen..
"Nej tack, jag jobbar" blev det vänliga svaret

Jag har på sistone lätt motvilligt registrerat mig på en känd dejtingsajt för att se vad som händer.
Det går hittills "lite sådär" kan man säga.
Dom enda som gillar mig är ju gamla tanter som till o med är äldre än jag..
Trots att mina kanske optimistiska preferenser är satta på 35- 48 år.

Kom dock på mig själv häromdagen när jag skickade likes till ett par 30 åringar..
Likt gubben på lunchrestaurangen så chansar jag hejvilt för att eventuellt få med mig några yngre kvinnor.

VILL NI ÅKA MED I TAXIN ..!!!??

Ingen svarar


Inga kommentarer: