onsdag, november 15, 2006

3 bilar o ett vilddjur

Hade mött sammanlagt 2 bilar den första timmen på mitt traditionsenliga kvällscykelpass på onsdagar. Stannade en liten stund mitt på skogen mellan byarna Estuna o Eneby för att lätta på blåsan. Under den minut som jag står där så hinner 3 bilar passera o två av dom saktar in när deras strålkastare träffar mig, min blänkande stråle o min liggande cykel. Dom undrar nog vad det är för dåre som står där o pissar i mörkret. Hoppar upp på cykeln o ska dra vidare när jag hör hur kvistar bryts i den kolsvarta skogen bredvid vägen, det hörs även ett frustande eller möjligtvis ett fnys. Min puls går upp i minst 200 o jag hinner tänka att det säkert är en arg björnhona som ska anfalla o bita ihjäl mig? Kanske en ensam bitter varg? Ett galet vildsvin som kommer över mig o biter mitt fagra ansikte till oigenkännlighet, med sina trubbiga tänder? En rabiessmittad räv som hugger efter hälsenorna? Förmodligen var det en grävling eller möjligtvis en råbock, men det räcker för att jag ska passera Eneby gummiverkstad i typ 65km/h med tuppskinn över hela kroppen. Det rasslar o knakar även fortsättningsvis lite här o där i skogen under resten av passet, men då var jag redan inställd på att dö, så det gjorde inget.
Kolhydratbrist på slutet får mig se upp mot den mörka stjärnhimlen. Dom tre vise männen vill hela tiden att jag ska åka till vänster, men jag tar höger. Jag är ju inte Jesus heller. Hans far uppenbarade sig i det mål mat jag åt när jag kom hem? Åtminstone var det gudomligt gott. 3.04 tim rätt in i träningsschemat.

Inga kommentarer: