söndag, november 05, 2006

59.59

I en tom spinninglokal utspelar sig varje lördag en för världen liten, men för mig jobbig händelse. Jag kör intervaller!
Snöslask ute o för en gångs skull känns det rätt bra att vara inne i värmen. Man måste ibland gräva rätt djupt efter urkrafter för att klara köra ett intervallpass ordentligt, o tankarna blir suddiga. Mot slutet av passet är man så trött att man tror att man ska dö, o jag ser nästan livet passera i mitt huvud för en sekund.
"A lifetime of fucking things up, fixed in one determined flash" som Trent Reznor säger i "Downward spiral"! För honom handlar det om tankar, hur det skulle vara att skjuta sig själv i truten. För mig handlar det om att plåga sig på cykeln! När jag kommer hem är jag just på väg att sätta i just "downward spiral" o lyssna. Kanske är det tur att det kommer en envis söt liten katt emellan o vill kela... Posted by Picasa

Inga kommentarer: