onsdag, november 01, 2006

Undantagstillstånd?

Nuförtiden utlyses i princip undantagstillstånd så fort det faller några cm snö. När jag cyklade till jobbet i morse blev jag omkörd av vägverkets lastbilar som hade satt på stora plogblad och nästan hotfullt åkte omkring, likt stridsvagnar i ett land med krigsberedskap. Det stora hotet idag va 0.5 cm snö o lite vind.
Snö o vind var även hotet för om mitt träningspass skulle bli av eller inte, och visst var det lockande att ligga kvar i soffan när snön virvlar ute. Mörkt var det o kallt me. Men man är ju van att kämpa i mörker o motvind, o jag gillar snö, den gör mig avslappnad på nåt sätt. Månen sken på dom vita vägarna o i medvinden var det nästan lite religiöst. Inte var det nåt kaos, det var bara en upplevelse att höra vinden vina i dom novembergråa träden, och känna vacuumet som uppstår mellan två snöbyar. Fast när jag kommer hem efter 3 tim cykelfärd i lugn o ro, sätter jag på tvn o ser hur stackars svenskar blir utsatta för naturens hemska krafter...
Det var jag mot naturen idag, och jag vann, men jag hade naturen med mig. Träningspass man minns!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kaoset var i Stockholm och berodde till största delen på SL bussar som parkerat tvärs över vägen! Sedan kan man bli förundrad över hur dåligt många kör bil, om det släpper gasar man fullt och hoppas på det bästa. Jesus om det fäster!!!