tisdag, november 14, 2006

Den friaste av friheter!

Tog helt spontant ut en halvdags kompledighet, o gick hem. Det fanns ingen annan anledning än att det var skönt o jag behövde sova lite skönhetssömn på soffan i ett par timmar. När jag vaknade var jag lika ful som innan, men betydligt renare i sinnet. Arbetslivet gör oss till robotar som bara gör som vanligt o inte tänker ett dugg, förutom på sin arbetsuppgift förstås. Många kreativa tankar har nog fått dukat under i 9-5 monotonin. Jag säger NEJ. Såg en ensam arbetshandske ligga på vägen vid hamnen igårkväll, nån hade tappat den, o säkert saknade han den nästa dag. Eller kanske hade han bara slängt den!! Och skitit i allt, o bara dragit hem, för att göra inget. Bara för frihetens skull. En heroinist blev intervjuad i tv om att det cirkulerade dåligt knark i stockholm. Han sa: "Vi måste göra nåt, man kan ju DÖ av skiten"..... Åh fan!!
Jag hade kanske svarat nåt liknandde om det hade handlat om jobb...

Inga kommentarer: