onsdag, januari 03, 2007

Det tar...

...ett dygn för mig att förskjuta dygnet med två timmar, under en ledighet. Det tar 3 dagar att bli lat när man har en spontanträningsperiod. Det tar 10 min att vänja sig vid att det är mörkt o kallt när man ska ut o cykla på vintern. Det tar 1 timme att bli kall om tårna när det är -1 , fast man har skoöverdrag. Det tar en vecka efter jul, att toktröttna på alla julprydnader som var så stämningsfulla i december. Det tar en hundradels sekund att bli förbannad på några snorungar som smäller överblivna nyårsraketer för nära mina öron. Det tar 30 sek innan diesellukten försvinner när en lastbil passerat. Det tar 15 veckor för mig att komma till skott att justera frambromsen som vibrerar som fan. Det tar 5 min att justera bromsen. Det tar 1.42 tim att cykla runt Norrtälje 2 varv, med en medelpuls på 125. Det tar 5 min att tina upp. Det tar 15 min innan allt känns som vanligt igen. Det tar 4-6 månader för en vinter att gå över i sverige. Det 39 år o 365 dagar att bli 40. Men dit är det lååångt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

F-n Steffe dín blogg rockar verkligen! :-))

stefan sa...

Tack Robban! Jag vet!! ;)