fredag, januari 19, 2007

Har ju varit lite utrikes ett tag o cyklat, men kommit hem helskinnad, men sliten av alla cykeltimmar. Drygt 24 tim närmare bestämt! På 6 dagar! I bergen! Efter 3 dagar av vila börjar nu benen vakna till liv, och enligt planerna ska jag återuppta mitt beprövade och effektiva? 5 dagars program i morron lördag. Intervall 6*5 min inomhus.

Hade med mig kameran för en gångs skull när jag åkte iväg till Gran canaria men den förblev kvar i väskan oanvänd! Den var för "tung" för att ha med upp i bergen där det fanns nåt att fotografera, och nere vid turistområdena vägrade jag använda den. Vem vill se lite sand o vågor nån palm o en plastig stadssiluett? Skulle bara känna mig som en Japan som videofilmar en staty, eller som en besökare på Rimbo marknad, som en i publiken på lets dance i tv 4, eller en som dansar flitigt på en dansbandsgala! Därför blev kameran kvar i väskan. Hade ju varit kul med nån bild på bloggen, men... bilderna har jag kvar i huvudet. Jag blundar o drömmer mig bort... jag ser...ett bakdäck på någons cykel. Jag ser en asfaltsväg. Jag ser mitt framdäck. Jag ser en oändlig backe. Jag ser vägskyltar som visar på tok för många kilometer kvar. Jag ser himmlen. Jag ser en tallrik pasta. Jag ser säng. Jag ser en mobil blinka och alarma kl 8 på morron. Jag ser ett bakdäck på någons cykel. Jag ser en asfaltsväg........

2 kommentarer:

Anonym sa...

och vem säger att det är enformigt att cykla :-))

stefan sa...

Sista passet därnere gjorde mig nästan till Bragdguldkandidat...