söndag, januari 07, 2007

Fika på ica

Som sanitära olägenheter klampar vi in på ica i älmsta för att fika, efter ca 6 mil i sadeln i gråväder. Bara 3 mil hem. Alltid gott med fika, men ibland gör koffeinet i kaffet mig nästan till ett psykfall.
Kryper i kroppen som vid ett influensautbrott.
Skak i benen som om jag stod i ringen mot Mike Tyson.
Efterföljande huvudvärk som om jag blivit knockad av densamme.
Sur mage som en gammal alkis?
Ångest.
Nån jävel har lagt akrylamid i mitt kaffe? Det är ju dom symtomen man ska få av detta!?
Kanske ska jag ha med mig lite välling i en termos istället, och stå utanför ica och avnjuta drycken med mosad banan och be nån förbipasserande icakund lägga upp mig på axeln o klappa mig i rumpan, så jag får rapa.
Det är priset man får betala för att man INTE gjort som alla andra, som i decennier tränat sina kroppar att tåla kopiösa mängder koffein genom allvarligt kaffemissbruk varendaste fikarast!
Tänk om alla skulle dricka välling på rasterna istället!
Chefen: Det är bra grabbar, ni kan sluta jobba nu, det är välling!!

Inga kommentarer: