lördag, februari 10, 2007

Bäst när det inte gäller

Körde ett testlopp på cykel idag, på en flack asfaltsbana med 4a raksträckor o 4a kurvor med lite is. Kände mig stel i början, men det gjorde nog alla 6 som var med. Det blev några få ryck i början, men ingen hade kraft att gå ifrån solo, ända tills JAG tryckte till efter ca en kvart. ALLA släppte o min ledning på ca 10 sek, höll jag tills det var drygt 5 min kvar, då jag lite stum o dum, lät dom andra gå ikapp igen. Sen blev det lite lurpassa sista varven innan det drog ihop sig till spurt, som jag rätt lätt tog hem!!!
Dom andra kanske ville vara snälla mot mig eller nåt? Eller kanske är jag starkare???

Dagen avslutades med ett helt underbart långfärdsskridskopass i fantastiskt vinterväder.
4 cm dunsnö på 20 cm is i början o ca 10 cm blankis längre ut.
I vanlig ordning var det medvind utåt o lite motvind hem.
Kom ända ut till halva Vätö utan att behöva oroa sig för isen ett dugg. Ett utav dom finare skridskopassen jag kört. Men vi var lite trötta när vi gick i land i Playa del Grind.
Vinter är härligt ibland. Posted by Picasa

Inga kommentarer: