onsdag, februari 21, 2007

Pest eller kolera?

"En inställd spelning är oxå en spelning" sa Ulf Lundell en gång, lite lagom full. Att ställa in var dock aldrig min tanke ikväll, trots att kylan blåste in från öst med -14 gradig luft, lite lagom uppfuktat av ett öppet Ålands hav. Vidrigt. Så det var bara att ta ett annat motbjudande alternativ: Att köra 3 tim distans inomhus på spinningcykel, vilket jag gjorde! Kan konstatera att det var typ tråkigt, men inte så tråkigt som jag trodde. Man får dessutom en VÄLDIGT jämn pulskurva vilket bara är en fördel. Men jag gör nog inte om det inom en snar framtid. Men man fick se människor komma och gå. Man fick se mörkret falla. Man fick se hur sakta tiden egentligen går, vilket jag bara trodde att man kunde uppleva på jobbet o i lumpen Hoppas det inte är lika kallt nästa onsdag.
3 timmar och en sekunds träning idag. INTE EN SEKUND LÄNGRE!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jesus! Jag trodde inte du var så diciplinerad att du klarade 3 timmars cykel inomhus!!

Anonym sa...

MMM imponderande!!! Men jag fick mig en tankeställare, ganska bra att sitta inne och cykla för det är nog ett friare första alternativ till att få tiden att gå sakta, det andra alternativet är ju att jobba men när man jobbat tillräckligt länge så blir man så van så att man tycker tiden går fort iallfall, tror du det är så med cyklignen oxå?

Anonym sa...

det är jag (GT) som är anomymous...faaan va cooooolt namn!!!

Anonym sa...

och det är jag (robban) som är robban ;-))

stefan sa...

Den gamle mannen på bilden är jag, (Stefan)