lördag, februari 03, 2007

Free from desire

Det finns en fördel med att åka iväg o träna inomhus, istället för att sitta på en trainer hemma. Det är att man blir fri från frestelser. När jag kom in i omklädningsrummet på friskis på eftermiddan var det så lugnt att man endast hörde klockan ticka på väggen, likt en moraklocka i en stuga ute på landet i norrland. Ingen inbjudande soffa eller tv med rolig vintersport, ingen frestande mat i kylskåpet o inga keliga katter.
Fri från frestelser satte jag mig för att köra sedvanliga intervaller, som för första gången på länge gick "lätt". Pulsen gick upp när den skulle o ner när den skulle. Najs!
Det var tyst i lokalen men jag fick en gammal tecnodanshitlåt från 90 talet i huvudet. "Free from desire" hette låten , kommer ej ihåg artisten!!!!
Just den låten hade jag i huvudet när jag tog 11 platsen i Nm mtb H30 en het augustidag i Skövde 1997. Ett av mina bättre resultat. En bra dag. Var väldigt avslappnad under loppet kommer jag ihåg o koncentrerade mig på det jag gjorde. Precis som idag.
Fri från frestelser.
Låter som en munk i Tibet.
Sen fylldes friskis lokaler av 40 tjejer o kvinnor..................

3 kommentarer:

Anonym sa...

hmmm 40 st av det kvinnliga könet...det kallar jag frestelse! kanske man ska börja träna inne på lördagar?

stefan sa...

Jag tittar bara på min pulsklocka....

Anonym sa...

;-)) lika säkert som att det aldrig regnar