söndag, mars 18, 2007

Bakslag

Om man trodde att det skulle bli riktig vår vid den här tiden på året, så var denna dag beviset på motsatsen.
Inget alternativ kändes vettigt idag. Köra race med trötta ben är mest plågamt. Cykla långpass i snöslask är mest plågsamt, det med. Valde det alternativet som var plågsamt...
Efter drygt 3 timmar i snöfall, (där varje snöflinga var stor o blöt nog att dränka en dvärg), spöregn och blåst var jag så jävla genomsur att jag allvarligt trodde aytt jag skulle luckras upp om jag tog en klunk ur cykelflaskan. Mina handskar med Gore Tex o sånt, som tålt 15 minus utan att svika i vinter, blev som två blöta iskalla bilsvampar efter ca 2 tim.
Händerna var kalla när jag kom hem, och smärtan som blev när värmen började komma tillbaks, fick mig att minnas endurotävlingarna på vintrarna, som jag körde för typ 20 år sen, när man dansade krigsdans, jämrande av smärta i händerna, som blev som isklumpar efter varje specialsträcka.

Så vad är ett litet bakslag på våren?

I helvetet är det ju varmt, så det här måste vara himlen?

Inga kommentarer: