lördag, mars 17, 2007

Första riktiga gubbracet, typ!








Åkte ner till dom kända skogarna runt Lida för att köra legendariska tävlingsserien Keps cup, och känna på lite annat motstånd än dom vanliga klubbkamraterna. Soligt o väldigt torra banor för att vara Mars.
Mina gubb-ben var rätt rappa, så jag kom iväg som fyra i starten med två st elit o en st H30 framför. Banan var snabb o ganska flack vilket gjorde racet tight. När jag gick ut på sista varvet var jag 6a, med tre st elit och två st H30 åkare framför. Belåtet kunde jag dock konstatera att ingen i H 40 klassen var i närheten, så det blev en seger för mig.
Nu hostar man slem av den torra o svala vårluften, men mest av hyperventileringen.
Kanske kör jag ytterligare ett race i morron?
Om mina gubb-ben kan ladda om?

Kul ändå att komma igång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm-...hur hann du plåta :-))

stefan sa...

Det går ju inte så fort med åren, så jag ställde ut en kamera som som tog 1 bild i timmen. Med lite tur passerade jag precis....
Nej, men dom va snabba att lägga ut bilder o resultat idag