onsdag, mars 21, 2007

Risker?

Där Gransätersgatan korsar Hamnvägen, cyklar jag över nästan varje dag till jobbet. Det är skymt av en häck från det hållet jag kommer, och bilarna uppifrån syns dåligt eller inte alls.
Av ren lathet och därmed stor skräck för att sänka farten, så satsas det ganska friskt från min sida då man har god fart utför och att det sedan börjar luta uppför. Har bara behövt tvärnita ett fåtal gånger, men oftast har man sekunderna eller hundradelarna på sin sida...
Varje gång man klarat sig precis, får man en liten kick av att man klarat det, och detta har ibland varit närmast farligt. När man är riktigt less o morgonsur tenderar man att ta större risker eftersom man bedömer att förlusten inte är så stor. Och det har hänt att jag bara dragit över utan att titta. Kicken blir då ännu större! Såna små kickar håller mig vid liv ibland o kanske kan bli min död?
Har på senare tid börjat med att bromsa allt senare nerför Frälsningsarmebacken......

Man måste ju ta lite risker i livet o eftersom jag inte tar så mycket vanliga risker som andra tar, så får jag nöja mig med att cykla framför bilar eller vinna Km i Downhill....

I morgon åker jag till Egypten. Bara jag inte blir drabbad av nån självmordsbombare eller nåt. En självmordsbombare tar relativt stora risker!
Undrar om dom får en kick efteråt?

Inga kommentarer: