lördag, mars 31, 2007

Muskler i vila



Efter en ledig period i varmare breddgrader, där min kropp fått vila, med undantag av två rätt hårda pass på en motionscykel på ett gym på ett av Paris Hiltons farsas hotell i varma men kaotiska o fula Egypten, är jag nu tillbaks i gamla vackra Sverige.
Jag har nästan blivit religiös under den här tiden.... Inte av böneutropen i arabstaten. NEJ! Men när jag kom hem till svensk vårsol, fågelsång blåsippor o tussilago, talade nästan Jesus till mig eller nåt? Underbart!
Idag körde vi ett litet testrace i på MTB igen, och min utvilade, men av dålig mage något matta kropp, fick sig en omgång. Fick ingen nytta av mina rakade ben eftersom det var långa ben på cykelbyxorna, annars är jag övertygad att jag hade kunnat ta minst 10 min på den tid jag hade. Då hade jag vunnit med 9 min och 50 sek!
Med mera lättrullade däck, som minst gör en kvart, så hade min seger varit ännu överlägsnare. Om posten varit lite snabbare o levererat min nya XTR bakväxel som är 2 gram lättare än den gamla, så har vi en kvart till. Lägg sen till att det blir exaktare växlingar med ny bakväxel och vips så har man kapat resten av tiden som racet höll på. Min vinnartid hade blivit 0.00.00 och jag hade varit typ bäst!!!
Nu blev jag dock tvåa, 10sek från seger...
Skönt att ha kört Arabluften ur lungorna...

Inga kommentarer: