lördag, november 17, 2007

Första lilla testet?

Nackspärr o trötthet mötte mig på morgonen, kändes inte som en bra dag att både arrangera o köra Km i cyclocross. Det sista iallafall lite betydande racet för i år.
Kanske är trötthet o allmän stelhet nånting som är helt normala ålderskrämpor, för det gick skapligt att köra när det väl kom till kritan.

Gick ut lite lösare än vanligt, men inte bekväm fart direkt. Ökade lite på andra varvet o körde förbi o ifrån alla konkurrenter utom två.
Den ena av dom bröt en bit inne i loppet, så vips var jag tvåa.
Kunde till och med köra lite lugnare sista två varven på grund av att det var långt till ettan o rätt lugnt bakåt.
KM silver!!
Jippiiiie!!!!

Kollade till pulsfilerna som visade att det fanns en del till att ta ut, OCH att dom intensiva 4*4 min-intervallerna jag kör, ligger precis i spannet där min "normala" högstapuls hamnar i korta perioder på tävlingar, dvs i slutet på backar o i hårda fartökningar med typ luftrörspip och blodmak.
Skönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte att du körde grymt bra. För mig var det som vanligt dvs inte så bra! Min tanke om resultaten var att PL stannade utan att vara varvad....inte för att det spelar någon roll! :-) Loppet var kanon och grymt jobbigt iaf!

stefan sa...

Det gick bättre än förväntat. Eller oxå var det dom andra som körde sakta?

Ditt ärliga kämpande ända in på mållinjen har blivit belönat med en 5e istället för en 6e nu.
Grattis. :)
Inga poäng till DNFare.