onsdag, november 28, 2007

Människan är ett svin

Att äta eller ätas?
Det är villkoren vi levande varelser har här på jorden.
Detta blir ibland lite tydligare. Som att tillexempel möta grisbilen full av skrikande grisar i den svarta novembernatten.
Jag tittar bakåt efter mötet, den stora lastbilen lotsar sig via sitt lyse genom den tysta mörka landsbygden.
Mot målet.... och grisarnas säkra undergång.
Jag cyklar vidare och blir en stund förföljd av en uggla! Kanske är den intresserad av mitt lyse eller mina lysande dioder på skovärmarna.
Eller kanske ser han mig som ett byte?
Inte så konstigt med tanke på den svaghet man lär utstråla när man cyklar timtals på tom mage.
Att äta eller ätas?
Tanken slår mig igen när jag möter ett gäng vildsvin på nästan samma ställe där jag mött dom förut.
Jag vet att inte vildsvin äter folk, men dom kanske skulle hämnas på mig för sina kusiner i grisbilen?
Jag kommer hem o kan fortfarande höra grisarnas skrikande inom mig.
Jag är hungrig.
En skinkmacka skulle vara gott..!

Inga kommentarer: