söndag, april 20, 2008

Solskenskatter o solskenscyklister

Chanslös försökte en av mina katter som mest har hållt sig inne i vinter, att jaga fåglar ute i aprilsolen. Hon var inte nära nån gång som tur var
Det är mycket som dyker upp på vårkanten som inte har visat sig på hela vintern, särskilt när solen skiner. Detta höll på att få dagens sköna söndagspass på cykel att istället bli en punkteringsorgie helt o hållet. 4 st slangar gick åt för att ta en 5 mannaklunga 5 km i sydlig riktning. Gamla torra däck blandades med medhavda slangar som redan var punkterade, plus en mix av hjulavtagningsokunniga cyklister. Jag fick göra allt skitjobb, men jag är van...
Klungan decimerades och 3 st fortsatte som planerat, däribland jag.
STOR kontrast vädermässigt mot förra söndagen. Då: +1, snöblask o blåst. Idag: Runt +10, skarp sol o lugnt. En ny racercykel och en skapligt vältränad gubbe som jag, rullar ganska lätt i såna lägen.
Solade mitt bleka ansikte på en filt på eftermiddagen.
Skönt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vill gärna ha detaljer om vilka som punkade och inte kunde byta slang? :-)

Jesper Johansson sa...

Tar du betalt för byte av slang blir du snart rik!

stefan sa...

Martti dök upp o fick punka först, jag fick offra en slang o byta den. Det visade sig dock att slangen jag hade med mig var den jag själv punkterade en gång förut, så Ronny fick offra nästa slang som Martti lyckades pumpa av ventilen på, efter att jag bytt den. Ronny offrade en slang till som jag bytte o Martti fick i lite luft i så han kunde cykla hem igen via syninge. Under tiden som vi bytte slangar åt Martti, hördes ett pysande ljud från Christoffers (RCK) cykel. Då hade han oxå punka på sina torra däck. Vi hade inga fler slangar att bjuda på, så han fick gå hem till malsta från simlom.. Ronny jag o Lasse fortsatte efter en halvtimmes slangorgie våran runda med endast en slang på 3 cyklister. Men vi klarade oss utan punka. Och solen sken.. :)