fredag, april 04, 2008

Revolutionen.

Jag blir så jävla förbannad!! Nån måste göra nåt åt det här systemet!!
Jobbade kväll igår o var ledig på förmiddagen. Gick upp klockan 8 för att utföra lite hushållsarbete. Hade "hur mycket tid som helst på mig" till kl 13 när jag skulle vara på jobbet.
Men tidssystemet är ju utformat så att när man vill att tiden ska gå sakta, så går den fort och vice versa.
Exakt klockan 1305 när jag försenad kom till jobbet för att jag inte hann med allt, för att tiden gick så fort, ja då saktar tiden in nåt alldeles fruktansvärt!
Likadant är det när jag tävlar på cykel. När jag tillexempel blir ifrånkörd av en konkurrent, ökar plötsligt tiden farten, så att avståndet mellan mig o den frånkörande konkurrenten blir väldigt stort. Om jag kör ifrån en konkurrent, kommer han eller hon i mål bara några sekunder efter mig!
Detta är ju naturligtvis inte rättvist!!
Jag är övertygad om att alla människor i samhället skulle må mycket bättre om tidssystemet var utformat precis tvärtom.
Detta har pågått i tid o evighet, och nu ska jag starta revolutionära antitidspartiet som ska förändra allt.
Ett steg i rätt riktning borde vara att flytta till månen. Har hört att det ska vara bra där.
Framsidan av månen som är vänd mot solen har ju dag jämt o baksidan har natt.
Detta system är ju mycket bättre.
Tycker att baksidan verkar schysst.

Jasså, fanns det ingen luft på månen?

Inga kommentarer: