tisdag, april 15, 2008

Take the long way home

Ett moln av tobaksrök från dom baltiska arbetarna, som billigt bygger lyxlägenheter till rika svenskar, cyklar jag förbi varje morgon på nästan exakt samma ställe på väg till jobbet. En snubbe klädd i postkläder kommer farande på sin cykel vid folkets hus. Samma folk vid busshållsplatsen.
Det är med andra ord inte bara jag som har inrutade morgonrutiner.
Extrema rutiner på morgonen är ett måste för mig för att överhuvudtaget ta mig till jobbet vid så okristliga tider.
Hemvägen däremot brukar vara mer improviserad. Skönt att glida lite omvägar hem o titta på folk o måsar, samt försöka se staden ur alla vinklar.

Det är nog just rutinerna i min träning som fått tränandet att kännas lite slentrianmässig o rent av tråkigt sista två veckorna, och det är då man måste se sig om efter alternativa vägar i träningen som gör att man får lite inspiration igen.
Följde rutinen o körde 4*4 intervaller idag, det var väldigt trögt halva passet, men sen bestämde jag mig för att ta en annan väg.. i skallen.
Inte tänka hur jobbigt o tråkigt det är, utan bara köra järnet o "njuta".
Jag såg "världen" med andra ögon o vips så åkte pulsen upp från 93 till 95% av max.
En liten omväg är bättre än att bara titta rakt fram o köra.
Även om omvägen är väldigt liten kan man hitta många fynd.
Men det blir den vanliga vägen till jobbet i morgon.
Vågar inte byta..

Inga kommentarer: