onsdag, april 16, 2008

Stefan international!

Nej detta är inte mitt artistnamn i ett försök att likna den transsexuella sångaren/sångerskan "Dana international" som vann eurovivsion song contest för några år sedan.
NEJ!
Men jag mindes idag min internationella debut i MTB som gick av stapeln den 1 April 1997.
Klubben hade fått en inbjudan från Ålands cykelklubb. Det skulle arrangeras tävlingar där, och vi var 3st som nappade på förslaget o åkte dit för att tävla.
Efter båtfärden kom vi till vandrarhemmet där vi skulle bo, och möttes av tävlingsledaren som skulle visa oss var banan låg och så.
Det blev rundvandring runt HELA banan och allmän guidning av denna tävlingsledare som lätt kan beskrivas som ett Åländskt original. Han verkade dock väldigt intresserad av MTB även om han själv definitivt inte såg ut som nån direkt atlet.
Lite nervös klev man upp på morgonen för att för första gången tävla på icke svensk mark mot utländskt motstånd.
Vi kom till tävlingsplatsen som låg vid en stor inomhushall, och det verkade inte direkt krylla av folk.
Den enda vi såg var Herr tävlingsledare.
Men sen kom det INTERNATIONELLA MOTSTÅNDET!
Det internationella motståndet bestod av en ensam åländsk kille i 18-20 års åldern, vars risiga bensinmackscykel låg uppslängd på flaket på en lika risig gammal Cheva pick up.
Han tittade ner i marken hela tiden.
4 st startande, inklusive oss 3 från CKN
Starten gick och efter 200 meter hade vi lämnat det internationella motståndet ca 100 meter bakom oss.
Kan dock inte klaga på banan som var fin och riktigt kuperad.
Låg tvåa tills det var ett varv kvar då jag blev omkörd av en av mina klubbkompisar.
Jag blev 3a i min internationella debut och varvade det internationella motståndet några gånger.
Succe!!??

Vi åkte hem till Sverige och skrattade o lyssnade på ett gammalt Ramonesband i bilen, vi blev haffade i tullen, men dom hittade bara skitiga cyklar o svettiga cykelkläder.
I Sverige hade det kommit 1 dm snö som vi svor över...

Ja, jag har väldigt bra minne..och har internationell erfarenhet...

1 kommentar:

stefan sa...

Alltid nån som kommenterar iallafall...
No please