lördag, mars 29, 2008

Vurpakungen?


2a deltävlingen av träningsraceserien Keps cup, kördes idag vid källbrinks ip i Huddinge. Platsen där jag som den enda gången i mitt liv gått i mål som 1a på en löpartävling, hösten 2004.
Det var då det, nu kan jag inte springa nåt vidare längre, halvt invalid som jag är.
Höll på att bättra på invalidprocenten idag, då jag i det slaskiga hala underlaget vurpade ordentligt 2 ggr och 3 ggr litegrann= 5ggr.
På en halvtimmes körning!! Rekord?
För många typ värdelösa cyklister ställde sig väldigt långt fram i startfållan vilket gjorde att det bildades köer som gick oändligt sakta, och när man försökte köra om i omöjliga spår, vurpade man istället. Men sånt får man räkna lite med i såna här lite lättsammare race.
Eftersom jag oxå kanske kan räknas bland dom typ värdelösa cyklisterna så får jag väl oxå ställa mig längst fram bland eliten nästa gång...?
Nåja, jag blev 2a i H40 klassen, omkörd på sista kilometern av svenske veteranmästaren(som oxå vurpade), så det får duga.
Verkar ha återhämtat mig ganska bra efter min "gristräningsvecka", men hade inte superklipp direkt. Ungefär som förväntat.
Bla Bla Bla




5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja inte gick racet till historien som det bästa för min del. Men jag var inte bättre i går. Det är kul att du har klivit upp en nivå!

stefan sa...

Det var kanske inte ditt favoritunderlag.
Däremot brukar det ju flyta på bra för mig i snö, men inte denna gång...
Imorgon Tisdag så får vi se om jag kan kan cykla på asfalt..?

Jesper Johansson sa...

Fan, du verkar sjukt på G denna säsong. Tur man flytta upp och bara behöver ses eventuellt på Svealands...hi hi hi

Anonym sa...

Gristräningsvecka måste vara grymt lätt. Mig veteligen tränar inte grisar alls?

stefan sa...

Grisar gör ju inget annat än att böka i skiten hela dagarna, pröva med det så ska du se att du får träningsvärk i trynet ganska snart... ;) Kort sagt SVINJOBBIGT.