onsdag, mars 19, 2008

Ikväll blir det jävligt...

.. sa jag för mig själv, när jag hungrig cyklade hem från jobbet i en motvind som tömde om möjligt mer energi ur mina ben. Min tomma mage skulle dock få gotta sig i 3 st naturella jordnötter o 1 st torkat katrinplommon innan jag gick o sov en timme.
När jag vaknade var det bara att ge sig ut på ytterligare ett svältpass på 3 tim.
Den enda lilla motivation jag hade var att jag vet att denna typ av träning är nutidens "the shit" vad gäller fettförbränning o muskeluthållighetsförbättring.

När jag väl kom ut på cykeln möttes jag först av en sjungande koltrast i busken, senare av täta snöbyar med torr snö för en gång skull. Båda elementen helt underbara enligt mig.
Det ville heller aldrig bli riktigt mörkt, eftersom solen som numera lyser upp ganska långt in på kvällen, ersattes av månsken mot vit snö.
Det var inte ett dugg jävligt.
Jag cyklade lungt o nästan med andakt, väl medveten om att detta kan vara vinterns SISTA mörkerpass. Nästa onsdag kör jag nog dagtid, och sen blir det sommartid på våra klockor, och då behövs inget större ljusarrangemang för att se vägen.

Det finns 3 st naturliga ljus här i världen, och jag upplevde allihop ikväll.
Solskenet, månljuset och ljuset från mitt cykellyse.
Allt annat är fejk.

Inga kommentarer: