lördag, mars 01, 2008

Inte riktigt bra..

+2 grader, styv kuling och regn med inslag av snö. Detta var väderförutsättningarna på "vårens" första träningsrace.
Jag sket i hur vädret var och körde på järnet från start och fick annat att tänka på, tillexempel smärta.. Farten jag höll under loppet var tillräckligt för att knäcka alla utom en. Som vanligt.

Efter en sån här genomkörare så kommer ett visst rus o LUGN i kroppen.
På vägen hem i bilen stannar jag snällt o släpper över sura tanter. Jag håller hastighetsgränserna med god marginal och får en kö av bilar efter mig. Den alldagliga hitmusiken som spelas i p3 på bilradion låter ovanligt bra.
Ruset håller i sig och när jag kommer hem är katterna ovanligt söta, energidrycken osedvanligt god och det verkar riktigt snyggt i lägenheten.
Allt är bra ända tills jag laddar ner min pulskurva från racet. Lite låg medelpuls,175 slag, plus att pulsen dalar lite mot slutet.
Inte riktigt bra ändå.
Så nu är jag sådär lagom missnöjd som bara en människa är för det mesta.
Tragiskt.

Inga kommentarer: