tisdag, mars 04, 2008

"Nånstans mellan porr o knark"

När jag kliver ut från porten står det en mystisk man med en väska som förstenad halvvägs över parkeringen.
Han ser ut att vänta på att jag ska cykla iväg så att han kan utföra brottsliga handlingar ostört i min trappuppgång, eller reka för framtida brott.
Jag cyklar iväg en bit men vänder tillbaks o låtsas glömma nåt, för att se vad den mystiske mannen håller på med.
På ett mycket obehagligt sätt skriver han upp namnen i porten med kulspetspenna i ett block.
Han ser lite rysk ut. Kanske ryska maffian?
Rysningar går igenom min kropp när jag plötsligt tänker på att mannen kanske inte är brottsling, istället är det nog SÄPO som är ute o jagar terrormisstänkta? Det bor ju en arabfamilj högst upp!!

Har inte mannen i familjen varit lite skum på sistone?
Kanske går hans burkaklädda fru omkring med en bomb istället för ett barn i sin barnvagn?
Vilka är egentligen deras vänner som brukar hälsa på under sommaren?
Hur viktig är Grindvägen 32 a för Usama bin laden?

Så rädd kan man bli för radiotjänst, fast jag betalat min tv licens sen -91.
Eller oxå börjar jag bli så där orolig som gamla människor brukar bli.

Med detta i bagaget lyckades jag ändå på ett disiplinerat sätt utföra mina intervaller 6*8 på 85% av max.
När jag kom hem stod mitt hus till min förvåning kvar. Inget blod i trappuppgången, inga helikoptrar på taket.
Skönt att allting är som vanligt.

2 kommentarer:

Gunnar Töjren sa...

Shit va läbbigt!!! Tur sånt inte händer i lugna Lönnsvik!!! Inte bra med för mycket fantasi!!!

stefan sa...

Det kanske inte är fantasi? :)