lördag, mars 08, 2008

Bra start


Vårens första lite riktiga race Keps Cup gick idag av stapeln nere i Tullinge. Förra året vann jag den första tävlingen, men i år fick jag se mig nerpetad till en andraplats.

En andraplats med mersmak, eftersom jag endast fick stryk av svenske mästaren i H40, tillika veteran VM 5a och 8a dom senaste åren.
Alla övriga konkurrenter gavs dock ingen chans att vara före mig.
"Jag fick dom besked jag ville få" som alla idrottsstjärnor brukar säga. Jag säger det oxå.
Kort race med mycket fin pulskurva. I dryga 16 minuter körde jag med 180 eller mer i puls, resten av tiden strax under 180. Och det gick efter mina mått rätt fort oxå. Vinterns hårda intervallpass 4*4 min på 95% av max plus alla slitiga svältpass har givit lite resultat ändå..?

Det ska tilläggas att det var väldigt roligt att köra idag. MTB må vara jobbigt, men är nog den mest allsidiga o omväxlande konditionssport man kan hålla på med, enligt all världens vetenskap o forskning.
Löpare o skidåkare kan typ dra åt helvete... !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört! Nu blir det tufft i gubbklassen.

Gunnar Töjren sa...

Bra sagt!! MTB är roligaste man kan hålla på med!! Slår till och med Lansväg cykling!!!